sandralandell

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Vilken sjukdom lider du av?

Av Sandra Landell Fors - 3 april 2013 15:38

Ja ni, det är ju inte den lättaste av frågor att svara på i mitt läge. Men sjuk är jag. Vet bara inte vad det är för sjukdom som jag dragit på mig. Listan kan göras lång över jobbiga, hemska och psykiskt påfrestande symptom.

Men just idag är symptomen följande;


Huvudvärk

Illamående

Kräkningar

Värk i käkar

Ont i ögonen

Värk i rygg

Magont

Ben och knävärk (typ växtvärk)

Svettningar

Frossa

Feberkänslor

Extrem trötthet


Oj så lite saker som kom på listan va, ni skulle bara se mitt A4 ark med olika syptom som jag skrivit upp för att redovisa för läkaren när jag väl får tid dit.


Suttit och kollat runt lite på alla dessa saker som jag har och vad det kan bero på och kommer alltid fram till samma slutsats. Fibromyalgi.

Det kan vara ärftligt och eftersom vissa kvinnor i min familj lider av det så är det ej en omöjlighet. Sjukdomen drabbar också mest kvinnor.


Såå, för att gå till botten med detta elände som plågar mig varje dag så har jag gett i uppgift till min mamma att ringa hennes läkare nere i piteå för att få en tid med henne, då hon har mer erfarnhet av just denna sjukdom.


Svammlet om att min ständiga värk i kroppen skulle bero på min benlängdsskillnad köper jag inte längre. Vissa säger att det beror på det medans en del läkare sagt att jag ej kan ha så mkt problem av den saken. Men samtidigt så finns det ingen läkare som vill ta sig an mig och ta reda på vad det riktiga problemet är.


Har fått sluta 3 av mina olika jobb pga min värk men läkarna vill ej skriva intyg om anpassat arbete för att man ska ej ha så ont av benlängdsskillnaden. 


NEJ precis, det är ju det jag säger. Men kan ingen då för guds skull ta reda på vad fan problemet är!?

Det är inte roligt att vara 25 år gammal, ha minst 40 år kvar att jobba och gå med denna konstanta värk.


Plus känslan av att ingen tror på en. 

- Ta en alvedon och träna lite så ska du se att det blir bra!


Det blir inte bra, det blir snarare bara värre.


Hur länge ska man orka gå omkring och ha ont och må dåligt ? Hur länge ska man behöva gå runt och fundera på varför man mår som man mår?


Jag känner mig så trött och slut. Vill bara veta vad det är som orsakar allt detta så att jag kan börja bearbeta allt. Och så att jag kan säga åt folk vad det är för någon "sjukdom" jag har när jag mår såhär ist för att hela tiden behöva rabbla upp alla symptom och själv inte veta svaret på frågan..


Nu ska jag banne mig gå till botten med det här, och jag kommer inte ge mig förrän nån jävel tar sig lite tid för mig och tar mig på allvar.


Fy skäms svenska sjukvården som aldrig tycks ta sig ordentligt med tid för dom olika människorna som förlitar sig på er och som verkligen behöver er hjälp!


Nu ska jag återgå till att vara sjuk och tycka synd om mig själv.


Puss å Ham 

S <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Landell Fors - 13 april 2013 14:36

Ja det är det verkligen, det är så underbart att bara vara och komma bort hemifrån en stund. Man får distans till allt och tänker lite klarare känner jag. Det behövs ibland, hemma blir man lätt lite blind och bekväm. Igår var en helt underbar da...

Av Sandra Landell Fors - 26 mars 2013 17:00

Ja ni, har hållt på att få hjärtattack 2 ggr här efter att jag fyllt år. Alla mina vänner,bekanta, familj osv har totalt grundlurat mig i flera veckors tid. Det har planerats besök nerifrån söder och en fest till mig som jag inte vetat ett smack om. ...

Av Sandra Landell Fors - 9 mars 2013 23:19

Ja, det har nog inte hunnit hända så himla mkt sen sist. Livet rullar på i vanlig ordning, jag har jobbat lite extra och börjat med en ny hobby.. Tårtor! Skit kul, ska börja baka lite mer och öva innan jag känner mig varm i kläderna. Men första t...

Av Sandra Landell Fors - 9 februari 2013 23:44

Känner idag som så många andra dagar att jag saknar familjen, närheten,goset,pratet.   Min fina lite komplicerade knäppa familj nere i söder.   Bästa FIA , min själsfrände. Som jag älskar kopiöst mkt och litar på till tusen. Min stöttepelar...

Av Sandra Landell Fors - 7 februari 2013 19:18

Har så mkt som skulle behöva göras och fixas.. Måste rensa ur varje liten vrå här hemma då jag tänkte ha lite loppis.. Väntar på folk också som ska komma förbi här och gräva runt lite i kläderna som ska säljas. Har rensat i pigans garderob,Texas oc...

Presentation


Sandra Marie
Mamma till dom 2 bästa
Tindra & Texas
och nyinflyttad i mitt fina hus med min underbara sambo

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards