sandralandell

Alla inlägg under mars 2013

Av Sandra Landell Fors - 26 mars 2013 17:00

Ja ni, har hållt på att få hjärtattack 2 ggr här efter att jag fyllt år. Alla mina vänner,bekanta, familj osv har totalt grundlurat mig i flera veckors tid. Det har planerats besök nerifrån söder och en fest till mig som jag inte vetat ett smack om. Har blivit så sjuk överraskad så det finns inte.


Men sååå kul jag haft!

Känner mig så jäkla glad och tacksam över allt som gjorts för mig. Trodde ALDRIG att ngn skulle ta sig tiden att göra ngt sånt för min skull. Det fanns bara inte på världskartan. MEN tänk att det blev så iaf. Jag kan inte med ord beiva hur glad,rörd och otroligt tacksam jag är till alla er som orkat engagera er i allt det här. Det låg ju en hel del planering,tissel,tassel och vita små lögner bakom det hela.


Det gjorde ni bra!

Och jag kommer aldrig att glömma den här festen som var.

Älskar er alla för att ni tog er tid. <3


Det enda negativa med det hela var att jag också fick se hur många som verkligen inte alls brydde sig om att komma, vissa hade såklart bra anledningar medans andra bara inte upp eller inte  alls hade någon förklaring till varför dom inte kom. Klart att folk inte behöver komma om dom inte vill men det känns som att vissa borde ha varit där, för gudarna ska veta att jag hade funnits där för dom. Har alltid gjort.

Det känns himla tråkigt att det inte var viktigare för en del människor när det alltid förväntas att jag ska ställa upp och hjälpa till med allt. Vilket jag gladeligen gör men det vore kul om det kom igen nångång.


Men hursom så var det en grym kväll och jag är mkt glad över den och över alla som gjorde den möjlig! :)


-----------------------------------


Saker stör mig idag:


1.Folk som snor andras ideér.

2. Barn som bråkar och skriker.

3.Huvudvärk

4. Treo som ej fungerar.

5. Hundar som hårar ner nystädade möbler/mattor.

6. Egoistiska människor.

7. Folk som härmar andras planering inför en stor händelse.

8. Illamående


Saker som är bra idag:

1. Huvudvärk som börjar släppa

2. Treo som fungerar.

3. Barn som leker ute när mamma lagar mat.

4. En man som åker och handlar.

5. Kaffe och prat med fin granne.

6. Mat som snart är klar.

7. Räkningar som är betalda och undanstoppade i pärmen.

8. Blogginlägg med klagomål = mindre kaos i skallen.



Puss & Ham!


P.s imorgon är det dags för magnetröntgen ! Äntligen får jag det undanstökat.

Och om det dröjer til nästa inlägg så önskar jag er en Glad Påsk! :)

Av Sandra Landell Fors - 9 mars 2013 23:19

Ja, det har nog inte hunnit hända så himla mkt sen sist.

Livet rullar på i vanlig ordning, jag har jobbat lite extra och börjat med en ny hobby.. Tårtor!

Skit kul, ska börja baka lite mer och öva innan jag känner mig varm i kläderna. Men första tårtan kommer iaf att göras klar till på tisdag då jag själv fyller år :) Sen blir nästa utmaning till tindras födelsedag och sen Texas.


Har alltså börjat lära mig konsten med att dekorarera och täcka tårtor i SP men åxå att baka själva tårtorna från grunden. Bottnar,röror,fluff m.m Det verkar skit kul och det ska bli kul att se hur pass duktig jag blir på det. Och hur länge jag kommer tycka att det är just kul. Jag har ju en tendens till att tröttna ganska fort på allt jag gör men jag hoppas att det ska bli annorlunda den här gången :)


Nåja, nog om det.


Kollade mello idag som många andra och kan inte säga mer än att sverige borde skämmas över alla usla bidrag! BLÄ va värdelöst detta var. Känns som att man verkligen slösat bort en massa tid på denna skiten.

Nästa år ska jag själv skicka in ett bidrag så att det iaf finns en bra person med i programmet ;)

Ni röstar väl på mig då?! :)


--------------------------


Satt för någon dag sen och funderarde på hur mkt livet har hunnit förändras senaste 1,5 året.

Hur mkt man hunnit vara med om och hur mkt som hänt.

Min fina pappa gick bort <3

Jag tog körkort (vilket jag aldrig trodde jag skulle göra) Jag och Ilan köpte äntligen vårat fina hus,min underbara mommo lämnade oss hastigt <3 och min farmor blev sjuk och lämnade jordelivet hon också.


Mkt har hänt och mkt kommer säkert hinna hända detta år också, men jag hoppas verkligen att det kommer att hända bra saker detta år. Saker som vi kan minnas med glädje och inte med sorg. Saker vi kan vara stolta över och se tillbaka på med lycka. Jag håller tummarna för år 2013!


I år så blir det 10 år sen finaste människan jag vet inte orkade mer och var tvungen att lämna oss. Tror inte det gått en dag sen den där fruktansvärda dagen som jag inte tänkt på dig eller saknat dig. Du var verkligen fantastisk på alla sätt och vis. En varm och fin människa som alltid fanns där. Du är oerhört saknad och kommer alltid att ha en enorm plats i mitt hjärta.


Besöket hos farbror Hasse i onsdags var som att få se dig på nytt, bara rösten som inte riktgt stämde.


Tänkte tillochmed fråga honom om jag fick nypa honom i skinnet uppe på handen för att se om det stannade kvar sådär om det gjorde på dig . Men det vågade jag inte :)


Saknar dig OFFA! Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att vi ses igen ! <3


Nä ni nu ska jag hoppa i lådan och fortsätta med min bok "Bedragaren" få se om den är bra,  vet inte ännu då jag just börjat och inte riktigt fått någon riktig känsla för den. Men men, vi får hoppas att den är bra då jag köpte alla delar utom den sista. Den ska ju givetvis åxå beställas men de får bli sen.


Godnatt & puss å ham!

S

Presentation


Sandra Marie
Mamma till dom 2 bästa
Tindra & Texas
och nyinflyttad i mitt fina hus med min underbara sambo

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards