sandralandell

Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra Landell Fors - 30 januari 2013 23:14

Fy fan va ont jag har idag, först storstädning och sen skottning av gården.. Skönt när allt är gjort, synd bara att kroppen ska behöva ta så mkt stryk! :(

Nu sitter jag på soffan och funderar på om jag ska fortsätta läsa min bok, men jag vill inte att den ska ta slut så därför vågar jag inte öppna den. Mr Grey har verkligen förtrollat min vardag, jävlar !!

Vill ha fler böcker!!

Hmm.. Undra va man ska hitta på imorgon då? Någon som har ngt förslag? Vill iaf göra ngt KUL!! Umgås,pyssla,fixa,dona,skvallra!

Äh! Nu ska jag göra ngt annat!

På återseende!

Puss&kram!

Av Sandra Landell Fors - 27 januari 2013 09:37

Nu gör kroppen sådär ont igen så man bara vill lägga sig ner och gråta.. 7 timmars jobb EN dag sen är kroppen väck igen i några dagar.. Man får börja morgonen med värktabletter och tårar. Jag önskar så innerligt att jag bara kunde bli av med denna smärta och få gå på jobbet utan att känna panik över hur ont jag kommer ha. Att bara få göra som alla andra. Jobba sina timmar, gå hem osv inte gå på jobbet,pinas 8 timmar, komma hem,gnälla/gråta, äta värktabletter.. Sjukskrivning!

Jag är så trött och leds så jag finner inga ord! Fyfan!!

Av Sandra Landell Fors - 25 januari 2013 19:31

Dagen började illa, jag vaknade och var på ett jävla humör.. Fattar inte hur man kan vakna arg när inget alls hunnit hända. Nåja, jag klev upp och upptäckte att ryggen var helt paj idag igen så det har varit ryggläge på soffan hela dagen i totalt mörker. Fyfan för denna rygg. Värken kommer ju för att jag inte tränat på länge, men med den här sjukan som aldrig släpper så går det inte att träna heller :(


Fan!


Jaja, sen kom iaf elskling hem med mat till mig så nu känner jag mig lite gladare, plus att jag fått lite glada nyheter också. Vad kan jag inte säga ännu, men kanske snart beroende på hur det går :) Borde nog veta mer imorgon!

Det är ju inga jätte spännande nyhter men roliga för uttråkade mig iaf :) haha..


Nu ska kvällen spenderas med min elskling, han har varit och köpt upp en hel godishylla på ica så vi ska äta lite gott och kolla film. Bara mysa vi 2. <3


Sååå, nu har jag uppdaterat lite iaf. Ska försöka bli bättre, men jag har inte riktigt haft tid känner jag..


Trevlig helg på er allihopa!


PUSS !


p.s GEKA köp blommor till mig imån och kanske en tvättkorg ;) <3

 



Av Sandra Landell Fors - 16 januari 2013 21:44

Nu har jag varit skit osocial här på bloggen sista tiden men det är för att jag fått så mkt gjort på annat håll :)


Har målat ett skåp och alla ramar jag äger, sen har jag gått och blivit förtrollad och förälskad i mina nya böcker.

Alltså Christian Grey!! Behöver jag säga mer ?!?


HOJJA!!!


Nu e jag på 3:e och sista boken och allt är färdig målat så snart ska jag återvända till det sociala livet, men inte riktigt ännu. :)

Har förresten bakat idag, semlor och äppelkaka! Fias goda äppelkaka! MUMMA!


Imorgon blir det hårklippning och kaffe hos Erika. Ska bli skönt att få ngt gjort med barret. Vill ju vara fin på lördag när jag ska ut och fira henne. Tanten blir 25 ;) Gammal!


Jaja, nu ska jag snart kolla på Scandal, älskar den serien. Sen blir det nog lite Mr Grey ;)


Puss!

Av Sandra Landell Fors - 11 januari 2013 18:58

Tänkte jag skulle prova blogga från mobilen, det funkar men känns ju himla jobbigt att skriva längre inlägg .. Nåja, idag drog jag och Texas till Linda och fina Tux och fikade lite. Var kul att ses igen... Känns som att det var jätte länge sen sist!

Sen åkte vi hem och fick besök av söta Therese ? saknat! Så imorgon ska vi dejta igen, bobåkning står på schemat :) kul!

Nu har jag precis satt mig i massage stolen och ska fortsätta med min bok. Den är så spännande! :)

Mitt skåp blev förresten klart igår, skit nöjd med resultatet! 'Tummen upp' ! :)

Jaja, nu har jag testat detta .. Nästa gång blir med datorn i vanlig ordning!

Fick förresten ett jätte fint sms av fina Malin idag, blev så glad! Ibland är du bara bäst!! ?

Av Sandra Landell Fors - 9 januari 2013 18:15

Jag har äntligen börjat måla mitt skåp som jag fick av min mamma..Det kommer bli skit snyggt :) När det väl är färdigmålat och har torkat klart så ska det få ta plats i hallen mellan köket och vardagsrummet och då kan jag äntligen sätta mina fina vinglas i skåpet eftersom ena luckan har glasdörr. Så det blir nog jätte bra.


Jag har även spraymålat några ramar, dom var svarta och jag vill ju såklart ha dom vita :)

Men fiifaaan va det luktar i garaget nu, jag trodde fan jag skulle tuppa av där inne. Huvudet bara spränger nu. Jag trodde ju inte att det skulle lukta så mkt , tror jag kommer få skäll av min elskling när han kommer hem.

Hans garage luktar vidrigt. Det går fan inte att vara där inne!


Men det blir fint iaf, det är väl huvudsaken. Eller? :)


Snart ska jag natta min lilla son så att jag får sätta mig och läsa lite, skulle ju börja med ena boken igår men det blev ju inte så. Var så mkt bra på tv och sen så fick jag ju fika kompis här till sena natten..

Men det var ju mysigt så det gör inte så mkt.


Hunnit dammtorka och dammsuga idag åxå, sen så skulle jag ju skura men då fick jag ju målarrycket så jag får väl försöka hinna med resten av städningen imorgon då ist.


Nu blir det bolli med Texas innan han ska sova!


På återseende!

Sandra

__________________________________________________________________

 




Av Sandra Landell Fors - 9 januari 2013 10:06

Började fundera här om dagen på en sak som jag sen inte riktigt kunde släppa.

Pratade om saken igår kväll med Erika när hon kom över efter jobbet för en kvällsfika och lite surrande.


Jag tänkte på det här med vänner, en gång i tiden så hade man så många. Många ytliga och några få nära, sen när man blev lite äldre så försvann många, eller för mig så försvann många redan när jag fick min dotter Tindra.

Jag var ung och jag tror att många av dom "vännerna" som jag hade då försvann för att jag i deras ögon då blev lite tråkig när jag intelängre kunde hänga med ut och festa osv varje helg. Men dom riktigt nära vännerna dom stannade kvar.

Tack och lov :)


Nu när man blivit äldre så har dessa vänner fått följa en genom livet och man har delat allt med dom. Både glädje och sorg. Det har varit mkt av dom båda sakerna under årens gång. Mest sorg tyvärr, men på ngt konstigt sätt när man känner att man inte orkar mer så blir man faktiskt lite lite starkare för varje gång.


Hur som, nu när jag sitter här hemma ensam om kvällarna så kan jag inte hjälpa det men tankarna börjar snurra och man undrar var alla vännerna tog vägen?

Är det så att efter varje år så kommer fler och fler försvinna?

Visst har jag ännu några få vänner kvar, men inte samma känsla längre. Finns ingen i min telefonbok som jag nu för tiden helt spontant bara ringer och pratar för att prata.


Finns inte heller någon som jag på senaste tiden kunnat ringa när jag verkligen behövt.

Dom finns säkert där, men känslan är inte densamma nå mer.

varför vet jag inte riktigt, eller jaa, kanske gör jag det!?


Allt känns annorlunda.

Konstigt.

Tråkigt.

Dåligt.

Ensamt.


Kanske har för mkt kommit emellan, livet har kommit emellan.

Familj,barn,avstånd m.m

Känns som att man bara tappar mer och mer hela tiden.

Tråkigt men sant.


Detta har iaf resulterat i att jag försökt hitta andra vägar till att få en chans att träffa nya bekanta. Ingen kommer kunna mäta sig med det som engång fanns där med mina barndomsvänner men jag tänkte att jag iaf ska ge det en chans.


Man måste ju prova innan man kan veta hur det kommer att vara.

Eller?


Nåja, nu fick jag skriva ner lite av dom tankarna iaf.


Tror jag ska bosätta mig i garaget idag och börja måla alla saker som ska målas, har ett jätte fint hörnskåp som jag fått av mamma som ska målas vitt så att det får ta plats inne i huset nångång :)

Sen så ska det målas dörras, underbara fina spegeldörrar. Kommer bli så fint när dom väl kommit på plats.


Nä men om jag ska ta och bege mig då.


På återseende!

Sandra

Av Sandra Landell Fors - 8 januari 2013 21:23

Jaaa.. jag tänkte att jag skulle skaffa mig en ny blogg nu när det är nytt år och jag nu ska försöka hålla på lite med det här..Vet inte alls hur mkt det kommer att bli men iaf lite då och då.. Jag kommer att skriva när jag känner att det finns ngt jag behöver få ur mig och vissa av inläggen kommer att vara lösenordskyddade då jag inte vill att alla ska kunna läsa allt om mig.


Annars så kommer bloggen att vara helt öppen för alla :)


Så, då vet ni det då :)


Nu ska jag sätta mig ner och titta lite på tv innan det är dags för mig att krypa ner i sängen och börja läsa en av mina nya böcker som kommit idag! Wiie!


På återseende!

Sandra

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sandra Marie
Mamma till dom 2 bästa
Tindra & Texas
och nyinflyttad i mitt fina hus med min underbara sambo

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards